Strona Główna Uległość czyni je pięknymi..VW Polo 1.2 ile można przejechać na rezerwieVW T4 jaki Interfejs programVW Golf4 tdi-jakie chłodniceVW Golf 4 jaki silnik do LPGVW Vento jakie było wyposażenieVW Polo muli przy przyspieszaniuVW PASSAT Variant (3b5)syncro 1VW Bora TDI tylko I czerwoneVW Polo zaczął duzo palićVW klocki hamulcowe kiedy wymienić skwierczenie paska passat b5 bezpieczniki vw sharan 95 opis jak zabezpieczyć passata przed kradzieżą znajdz dealera VW passat classic line passat 1987 schemat kolejnosc podlaczenia przewodow wysokiego napiecia golf 4 1.4 16v golf iv roznice pasow bezpieczenstwa czy kupic lampy angel eyes do passata b4
 

Uległość czyni je pięknymi..

Temat: [T2]Swap z benzyny na TDI w Ogórku
" />Witam serdecznie forumowiczów! Jestem nowy na forum, strasznie żałuję że dopiero teraz je znalazłem w necie!

Jestem posiadaczem VW Ogórka (VW Typ2 T2) z roku 79. Mam w nim silnik 2,0 litra benzyna, oryginalny VW-ejowy boxer chłodzony powietrzem. W silnik ten włożyłem kupe nowych części, pracy i czsu, jednak nie jestem z niego zadowolony. W związku z tym coraz bardziej zastanawiam się nad zmianą silnika na jakiegoś 1,9 tdi.
Wiem że tżeba auto wyposarzyć w układ chłodzenia, ale to nie jest dla mnie problem, lubie dłubać przy takich rzeczach i jestem pewien, że coś wykombinuję!

Nurtuje mnie kwestia spasowania silnika ze skrzynią biegow, ale jeszcze bardziej-sprawa elektryki i komputera!
Skrzynia biegów ma mocowanie (do silnika) indentyczne jak w VW T3(kanciaku) z silnikiem 2,0 benz. Nie wiem czy jest to to samo co skrzynia od silnika 1,6d. Wyczytałem na tym forum, że do T3 z silnikiem 1,6d wkładają nowe serduszka 1,9 tdi bez żadnych flanszy. Może to ktoś potwierdzić i ewentualnie wypowiedzieć sie na temat różnic pomiedzy skrzyniami od benzyny i od diesla.
Druga kwestia: jaki silnik 1,9 tdi wybrać, aby komplikacja z elektryką była jak najmniejsza. Słyszałem, że czasami tżeba kompletną instalację wymieniać w aucie, razem z licznikiem itp. Rozumiem że do TDI potrzebny jest komputer sterujący, ale liczniki(zegary)???
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie informacje i pomysły w sprawie tego swapa od ludzi którzy bawili się w podobne kombinacje(a wiem ża na forum są tacy użytkownicy).
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=1856



Temat: [T2]Swap z benzyny na TDI w Ogórku
" />Witam...
miłośnika VW w wersji starszej niż moja T3... mam silnik 1,9TDI 90KM. po tuningu na 110 w połączeniu z skrzynia biegów od renault... bo oryginalna była za wolna... a założyłem najszybszą fabryczną z dyfrem 7/32 oraz 5-bieg 39/50 takiej nie było fabrycznie... też skladałem z dwóch... teraz jest 9/35 na dyfrze...
do skrzyni z wiatrołapa... nie pasuje... 1,9TDI trzeba dorabiać redukcję... elektryka i komputer... zaden klopot jeśli chodzi o 90 i 110 powyżej 110 nie robiłem swapa
Jeśli masz pytania szczegółowe... śmiało... namiar na mnie masz...

realdoom... nie wiem co widzialeś ... jaki silnik... bo u mnie pompa nie wystaje a z tego co wiem chyba nie da się obrocić mostu w B4... chyba ze calą skrzynie o 180... tak już robiłem i jeździ T3 z skrzynią obróconą i 130 na pompowtrskach postawioną w pionie... oraz 130 w połączeniu z automatem... też w T3...
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=1856


Temat: [T2]Swap z benzyny na TDI w Ogórku
" />
">:shock: 6-7 tysięcy?
co składa się na tą sumę? Zakładająć że wszystko bendę robił sam we własnym garażu (odchodzi robocizna) a silnik kupie kompletny z osprzętem i wiązką elektryczną. Mocowania silnika jakoś sie wyrzeźbi, tak samo instalacje chłodzenia wodą... Koszt rzeczywiście troche spory , drugą stroną medalu natomiast jest to, że mój VW to pasja, i nie licze że każda złotówka musi się zwrócić!
Interesującą kwestią jest przełożenie mechanizmu różnicowego (zapewne obrócenie koła talerzowego) w skrzyni od Audi. Próbował ktoś tego? Takie coś ma szansę jeździć
Ponieważ kupując silnik i okablowanie, można za jednym zamachem nabyć skrzynie i zrobić se 5-biegów! Nie potrzeba wtedy flanszy i sprzęgło by było Audikowskie....

a instalacje gazową mam w nim zainstalowane, ale chodzi jeszcze gorzej niz na benzynie i pali 25 litrów/100 km!

Prosze, pomóżcie, bo mnie Ogr pusci z torbami

posłuchaj podałem Ci cene warsztatu... więc koszty są inne niż jak będziesz to robil sam... jestem sam fanem takich samochodów... jeżdżę T3 z silnikiem TDI
sam silnik z wiazką to 2.500-3.500
osprzęt łapy wydech,rury wodne,chłodnica 1.500-2000
reszta to robota okło 2000 z plynami,olejem
to tak orientacyjnie... sam zrobisz taniej... ale części musisz kupić...
Pozdrawiam D.
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=1856


Temat: VW Caravelle C
" />Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem T3 z 1,7D
Chciałbym poprawić trochę fabrykę w tym aucie.
Zależy mi na zwiększeniu Vmax i podniesieniu parametrów silnika.

Mam skrzynie '4' i myslę, że po zastosowaniu '5' będzie lepiej, ale zanim to zrobię chcę coś jeszcze poprawić żeby lepiej wykorzystać ten dodatkowy bieg.

Zacznę od tego, że stosuję środek Panther P52 do silnika - obniża współczynnkik tarcia. Mam zamontowany katalizator paliwa Fuelstar.
Stosuję czasem Panther P52 do paliwa lub inny środek.
Silnik 1,7 ma przebieg ok 88tys. i z tego co widzę i słysze najładniej pracuje i odpala na Orlen Verva. Dodatkowo poprawione zostało przejście pomiędzy kolektorem wydechowym, a rurą kolektorową.
Te drobne sprawy zauważalnie poprawiły trochę jego parametry, ale szukam rozwiązań trochę bardziej wyrazistych.

- może warto zastosować większe koła napędowe dla Vmax, dodatkowo wąskie i mniejsze z przodu
- czy warto pomysleć o doładowaniu jakimś np. poprzez pasek, klasycznie spalinami czy może ktoś próbował elektrycznie
- może też wkładka filtru pow. o większej przepustowości
- silnik jest z tyłu więc może jakiś ekstra dolot

Niedługo zdemontuję chyba głowice aby wymienić uszczelniacze zaworowe, bo szczegolnie przy niższych temp. pojawia się niebieski dym.
Postarzała się chyba guma. Wiem, że można wymienić bez zdejmowania głowicy, ale tak przy okazji można by było coś poprawić.

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia i sugestie... proszę o wsparcie
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=90146


Temat: Bogdan 7 trike
witam dziś słabe postępy robota jakoś nie szła zrobilem połowę górnej części ramy.Co do elektryki tego silnika to jest zabezpieczona fabrycznie jedynym słabym punktem jest sterownik silnika ale zamontuję go w oryginalnej obudowie z samochodu tak że powinno być git .Nie mam pojęcia czy skrzynia biegów z T3 wytrzyma koniki tego silnika mamy fachowców na tym forum co wiedze o VW mają w jednym palcu zapytaj a połączyć taki silnik ze skrzynią to na pewno dla Wiktora żaden problem w końcu ma czym Miedziane rury -ciekawy pomysł opisz Winda jak byś to widział? chłodnica z tyłu ze względu na rozmiary a jeżeli rury polerowane to jak zabezpieczyć żeby się nie utleniały pozdro
Źródło: e-trike.pl/forum/viewtopic.php?t=1812


Temat: co to za silniczek
nie bedzie wykorzystana skrzynia biegow subaru tylko vw,tutaj stronka z takimi zabawkami
http://www.rjes.com/
ale prosze mi cos opowiedziec o tym silniczku czy ma komputer modol zaplonowy.cale zycie jezdzilem garbuskami wiec bokser teraz mam t3 muliwana ale w td ,wiec ciagnie do bokserka.
Źródło: forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=2751


Temat: Silnik od Golfa3 --> T3?
Witam,
Mam pytanie czy silnik od golfa3 bedzie pasował do VW Transportera 3?. Dokładnie chodzi mi o to czy nie bedzie trzeba modyfikowac komory silnika i czy skrzynia biegów od t3 bedzie pasowala do silnika od Golfa3?
Posiadam teraz T3 Diesla a silnik jaki miałby być kupiony to 1.9 też Diesel

pzdr,
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=39415


Temat: Silnik od Golfa3 --> T3?
[quote="heros120"]Witam,
Mam pytanie czy silnik od golfa3 bedzie pasował do VW Transportera 3?. Dokładnie chodzi mi o to czy nie bedzie trzeba modyfikowac komory silnika i czy skrzynia biegów od t3 bedzie pasowala do silnika od Golfa3?
Posiadam teraz T3 Diesla a silnik jaki miałby być kupiony to 1.9 też Diesel

silnik pasuje bez kłopotu na skrzynke od 1.6D czy TD z T3 tylko musisz przełożyć miske, smok do pompy olejowej, kolektor dolotowy...i to chyba wszystko..
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=39415


Temat: Skrzynia biegow T3
Witam! Chciałbym podzielić się wiadomościami z małego wykładu, który odbył się na zlocie z okazji 25 lecia Syncro a wykładu udzielał Frank Boten (dieseltreter) jeden z niewielu specjalistów od skrzyń biegów od VW i T3. Dzisiaj na temat wytrzymałości tej skrzyni. Problem ze skrzyniami do T3 wiąże się z tym, że już z linii produkcyjnej schodziły z błędnie ustawionymi dyferencjałami.
Ten facet odkupił od VW po zakończeniu produkcji automat, który montował dyferencjał i po jego oględzinach stało się dla niego jasne, dlaczego niektóre skrzynie tak szybko się kończyły. Co niektórym wiadomo, że dyfer jest jednostką spasowaną i nie można z dwóch złożyć jednego, na talerzu podana jest wartość na jaką musi być ustawiony dyfer w obudowie. Ten automat ustawiony był na wartość średnią i produkował skrzynie, które na stanowisku próbnym jeżeli były zbyt głośne, to szły do poprawki, jeżeli nie, to montowano je, co nie oznacza, że były dobre.
Na dzień dzisiejszy, dobrze zrobiona skrzynia jest tak samo wytrzymała jak skrzynia G50 od Porsche ( 250 Nm) i nie ma sensu wkładania jej przy swapach z silnikami subaru, audi v6 lub innymi jednostkami o podobnej mocy, bo jeżeli ona padnie, to dopiero koszta naprawy będą duże.
Zwrócić należy uwagę na jakość łożysk, żadnych z Chin, Węgier, jako nowe są gorsze od starych.
Przesuwki od 90 rocznika są innej jakości, są utwardzane powierzchniowo z miękkim rdzeniem, przez co są dużo bardziej odporne na pękanie, co jest przyczyną większej ilości awarii, więc nie pozbywać się ich. Na razie tyle.

Pozdrawiam Mario

Dopisał -- 18 maja 2010, o 22:58 --

Dodatek! Wiele mówiło się o oleju castrolu taf x jako o najlepszym do skrzyń biegów. Niestety jest to olej nie nadający się naszych skrzyń ze względu na konstrukcje 4 i 5 biegu. Olej ten zawiera tylko 8% pewnych dodatków penetrujących, co jest niewystarczające dla skrzyń t3. Mój mechanik od skrzyni dostarczył mi olej liqui moly tdl sae 75w-90 gl4/gl5.

Pozdrawiam Mario
Źródło: busomania.pl/viewtopic.php?t=192


Temat: da sie kupic sensownego busa do 10 tys?
" />To czy idze kupic sensownego busa za 10 tys to pytanie jest takie troche retoryczne podobnie sie moge zapytac czy ja bede zyl 100 lat??

Tak troszke z mojej strony: z autami to jest roznie, jeden kupi za 10 tys i bedzie jezdzil a inny kupic za 20 tys i bedzie narzekal, ze zlom
Wszytsko zalezy od tego jak poprzedni wlasciciel go uzytkowal czy go katowal, czy jezdzil nim az do momentu kiedy sie rozwali i pozniej do zyda czy dbal o niego i wymienial wszytsko na biezaco

Fakt, ze za taka cene to nie ma co wymagac cudow, ale tez nie mam sensu kupowac jakiegos zloma byle zeby tylko kupic i pozniej narzekac.

Kumpel kupil t4 2,4 diesel za 8,5 tys zl rocznik 92 w Longu i sobie chwali jesli chodzi o satn techniczny( jednak z zewnatrz nadaje sie do malowania bo ma porobione pare zaprawek jednak jemu to nie przeszkadza bo to jest auto pracy i ma ono chodzic a nie wygladac) po roku dopiero zrobil remont zawieszenia, ale to raczej rzecz normalna jezdzac po naszych dorgach

Na Twoim miejscu szukalbym wlasnie jakiegos VW t4 i glownie skoncentrowal bym przy ogledzinach na stan silnika, zaiweszenia i skrzyni biegow a blacharka odstawil bym na drugi plan( bo duzo samemu mozna pozniej zrobic)

Oczywiscie auta z rodziny ducato itp tez nie ejst glupi wybor bo z silnikiem 2,5td sa bardzo wytryzmale jak sie dba o nie....

Takich auta, moze Ci kazdy mnostwo wymienic( stare Iveca, Lt'ki, t2/t3, h100/200 i wile innych)

Musisz sam sie zdecydowac na jakas marke i w tym kierynku brnac tzn: wyszukac jakie model, jechac i oblukac go na zywo...tylko zbyt mocno sie nie napalaj bo pospiech to bardzo zly doradzca w tej "branzy"

Zycze Ci powodzenia, dobrego wyboru i duzo wytrwalosci
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=7179